Τρίτη 16 Αυγούστου 2016

ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΘΑΙΝΟΥΝ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΟΤΑΝ ΜΑΘΑΙΝΟΥΝ ΜΕ ΠΑΡΕΑ!



  • ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΘΑΙΝΟΥΝ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΟΤΑΝ ΜΑΘΑΙΝΟΥΝ ΜΕ ΠΑΡΕΑ!
  •  ΓΙΑΤΙ Η ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ ΕΙΝΑΙ ΙΔΑΝΙΚΗ ΓΙΑ ΤΟ ΠΑΙΔΙ; 
  • ΟΛΕΣ ΟΙ ΜΕΛΕΤΕΣ ΣΥΝΑΔΟΥΝ ΚΑΙ ΣΥΜΦΩΝΟΥΝ ΟΤΙ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΜΑΘΑΙΝΕΙ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΟΤΑΝ ΜΑΘΑΙΝΕΙ ΜΕ ΠΑΡΕΑ. 
  • ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΑΦΟΜΟΙΩΝΕΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΕ ΕΝΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ.
  • ΕΠΙΣΗΣ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΑΝΑΠΤΥΣΣΕΙ ΠΟΛΛΕΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ, ΘΕΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ ΚΑΙ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗ ΟΤΑΝ ΜΕΓΑΛΩΝΕΙ ΣΕ ΕΝΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ. 

“… Το παιδί μου δεν συγκεντρώνεται στην τάξη των αγγλι- κών, μήπως να το βάλω σε ιδιαίτερο;” “…. Ο Νίκος μου φαίνεται ότι δεν προχωράει στο φροντιστή- ριο όσο θα μπορούσε, μήπως να κάνει αγγλικά στο σπίτι με δασκάλα;” “…Θέλω να έχουμε ξεμπερδέψει και με το Proficiency πριν αρχίσει η κόρη μου να μελετάει για τις εισαγωγικές. Μήπως με τα ιδιαίτερα αγγλικών θα προχωρήσει γρηγορότερα;” “…. Πολύ δυσκολεύεται ο γιος μου με τα αγγλικά, μήπως θα τα καταλάβαινε και θα τα μάθαινε καλύτερα αν έκανε μάθημα στο σπίτι με δασκάλα; 

Αυτές είναι μερικές από τις ανησυχίες των γονιών που συ- χνά τους ωθούν να επιδιώκουν τα ιδιαίτερα μαθήματα στο σπίτι, ειδικά στην ξένη γλώσσα αλλά και σε άλλα μαθήματα. Είναι όμως τα ιδιαίτερα η σωστή λύση γι’ αυτά που τους απα- σχολούν; Η απάντηση δεν είναι αυτή που θα περίμενε κανείς.
Κι ας δούμε γιατί: 
Μια τάξη δέκα παιδιών έχει έντεκα δασκάλους. Στο σχολείο ξένης γλώσσας το παιδί διδάσκεται εξίσου από τις προσπάθειες των συμμαθητών του, από τις επιτυχίες και τα λάθη τους, όσο διδάσκεται και από το δάσκαλο! Μάθηση δεν σημαίνει απλά “παίρνω πληροφορίες”. Σημαίνει “παίρνω πληροφορίες και τις κάνω γνώση, τις κατακτώ, τις βιώνω.” Η τάξη λοιπόν με τους υπόλοιπους μαθητές της γίνεται μια διαρκής πηγή βιωματικών μαθησιακών εμπειριών που εμπλουτίζουν τη μαθησιακή διαδικασία. 
Και επιπλέον, στο κοινωνικό περιβάλλον διδάσκεται τις κοινωνικές δεξιότητες μάθησης που είναι αναντικατάστατες. Αποκτά δηλαδή την ικανότητα να μαθαίνει μαζί με άλλους, την οποία θα συνεχί- σει να αξιοποιεί σε όλη τη ζωή του! 
Πειθαρχία 
Πολλοί γονείς νομίζουν ότι το παιδί θα πειθαρχήσει όταν βρί- σκεται μόνο του μαζί με ένα δάσκαλο γλώσσας. Πόσο μεγάλο λάθος είναι αυτό. Η ζωή στη συνέχεια θα το υποχρεώνει μό- νιμα να συγκροτείται σε ένα κοινωνικό περιβάλλον. Όσο πιο νωρίς μάθει το παιδί να εργάζεται ομαδικά, τόσο καλύτερα θα αποδίδει αργότερα στη ζωή, στη δουλειά, στην κοινωνία. Αργότερα, ο γονιός που έχει μάθει το παιδί του με ατομικό προπονητή θα αναρωτιέται γιατί στο Πανεπιστήμιο ή στη ζωή ή στο επάγγελμα, το παιδί δεν πειθαρχεί και δεν αυτοσυγκροτείται; Κι όμως, στο μάθημα το παιδί δεν χρειάζεται ατομικό προπονητή. Χρειάζεται καλό δάσκαλο που να του εμπνέει πίστη στον εαυτό του και όρεξη να τα καταφέρει. Επίσης η ενθάρρυνση των γονιών, όπως και τα κοινά βιώματα της ομάδας είναι πολύ σημαντικά. Τα παιδιά μοιράζονται τις έγνοιες τους, και χωρίς καν να το καταλαβαίνουν, ζουν την άμιλλα που τα σπρώχνει μπροστά.
Ομαδικότητα
Η ομαδικότητα είναι ένα εξαιρετικό μαθησιακό εργαλείο. Το παιδί παρακινείται από τους υπόλοιπους μαθητές. Βάζει στό- χους βλέποντας αυτούς που ήδη έχουν προχωρήσει, αλλά ξέρει ότι υπάρχουν κι άλλοι που ακολουθούν, στις μικρότε- ρες τάξεις, άρα δεν απογοητεύεται. Η ομαδικότητα συνδαυ- λίζει τη μάθηση μέσα από κέφι, τη χαρά της σύνδεσης, την αί- σθηση του “ανήκειν” σε μια ομάδα που ο καλός δάσκαλος έχει φροντίσει να δέσει, να λειτουργεί θετικά.
 Επικοινωνία
Η ξένη γλώσσα είναι κάτι ζωντανό. Δεν τη μαθαίνει κανείς έτσι απλά για να “βρίσκεται”, αλλά για να τη χρησιμοποιεί, για να αποτελεί εφόδιο στο μέλλον, στο επάγγελμα, στις σχέσεις.
 • Οι μελέτες αποδεικνύουν ότι τα παιδιά ζουν μια σαφέστατα πιο ποιοτική μαθησιακή διαδικασία μέσα στην τάξη, μαζί με μια ομάδα παιδιών.
 • Οι περισσότερες μαθησιακές προκλήσεις αντιμετωπίζονται αποτελεσματικότερα μέσα στα πλαίσια της κοινωνικής μάθησης.

ΑΠΟ ΤΗΝ ΨΥΧΟΛΟΓΟ- ΕΡΕΥΝΗΤΡΙΑ ΑΓΝΗ ΜΑΡΙΑΚΑΚΗ INFO@MINDSEARCH.GR

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου